Zadaniem amortyzatorów jest tłumieniem drgania w czasie jazdy, dodatkowo zapewniają stały kontakt z podłożem. Stały kontakt amortyzatorów, zapewnia krótszą drogę hamowania. Możemy je spotkać z przodu oraz z tyłu. Choć z tyłu można resory typu busy.
Dzięki temu elementowi zawieszenia, możemy cieszyć się wygodniejszym komfortem jazdy. Średnio amortyzatory wytrzymują 80-100tyś. km. Amortyzatory możemy podzielić na:
- Olejowe; są tańsze, ale zapewniają dłuższą żywotność
- Gazowo-olejowe; gazowe lepiej radzą sobie na nierównościach
- Adaptacyjne; mogą być twardsze lub miękkie w zależności jak kierowca sobie wybierze
- Pneumatyczne; droższe w utrzymaniu, które zapewniają najwyższy komfort jazdy
Objawy zużytych amortyzatorów:
- Nierówne zużywanie się opon
- Wyczuwalne kołysanie pojazdu
- Słyszalne stukanie, skrzypienie
- Brak przyczepności
- Cieknący amortyzator
Jeżeli, nie jesteś pewny czy amortyzatory działają poprawnie, chciałbyś sprawdzić dla bezpieczeństwa możesz się poruszać po drogach Mechanik z Smolnej sprawdzi tobie czy któryś z objawów nie generuje jego zużyciem. Jeżeli zostanie zlokalizowana usterka, zostanie naprawiona. Nie lekceważ tej poważnej usterki gdyż, zagraża ona bezpieczeństwu. Oprócz amortyzatorów są; osłona amortyzatora, odboje, sprężyna i poduszka mcpersona. Zaufaj dobremu mechanikowi, który udzieli tobie bezpłatnej wiedzy na ten temat.